دنیای حقیقی ، دنیای مجازی
 
آدم زمینی
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
نويسندگان
جمعه 20 خرداد 1390برچسب:, :: 17:42 ::  نويسنده : آدم زمینی

قبلاً ما فقط  تو یک دنیا زندگی می کردیم ، دنیای حقیقی . تو این دنیا همه ما رو در رو با هم ارتباط پیدا می کنیم و به همین خاطر مجبوریم خیلی قواعد رو رعایت کنیم . بعضی از این قواعد خیلی خوبن و لازمه زندگی اجتماعی اما بعضیاشون هم واقعا دست و پاگیر و مزاحمن و وقتی خوب دقت می کنی می بینی هیچ منطق درستی هم پشتشون نیست  یا مربوط به نوع زندگی گذشته هستند و در زمان ما با تغییراتی که در همه چیز از جمله تعریف روابط بین آدمها بوجود اومده همخوانی ندارند . تو این دنیای حقیقی خیلی از ما با شخصیت مجازی زندگی می کنیم یعنی از خودمون اون شخصیتی رو به نمایش میگذاریم که مردم انتظار دارن .

مردم هم قبل از اینکه به محتوای حرفهای ما توجه کنند قبل از هر کاری ما رو با ظاهرمون قضاوت می کنن . اگر جوون باشیم مسن تر ها حرفهامون رو جدی نمی گیرند و از روی خامی و احساسات تلقیش می کنن . اگه پا به سن گذاشته باشیم جوونا به حرفمون گوش نمی دن و همه حرفهامون رو نصیحتهای تاریخ گذشته قلمداد می کنن . اگه مرد باشیم خانمها به داشتن تفکرات مردسالارانه متهممون می کنن و اگه زن باشیم آقایون انگ فمینیست بودن بهمون می زنن .

تو دنیای واقعی خط کشی ها خیلی پر رنگند . جنسیت حرف اول رو میزنه و داشتن بعضی از خصووصیات برای یک جنسیت خاص تعریف شده و غیر اون پذیرفتنی نیست . اگر بخواهی بعنوان یک انسان ونه یک مرد یا یک زن با کسی دوستی کنی و از ایده ها و افکارش استفاده کنی از ترس اینکه سوء تفاهمی پیش نیاد و هزار جور وصله ناجور بهت نچسبونن ازش صرفنظر می کنی .

نمی تونی در مورد طرز تفکرت ، نوع نگرشت و احساست نسبت به مسائل براحتی صحبت کنی چون منجر به انواع سوء برداشت ها و گرو کشیها برای آینده می شه . مجبوری من واقعی خودت رو در درون خودت مخفی کنی و ...

اما امروزه یک دنیای دیگه هم بوجود اومده که میشه توی اون هم بموازات دنیای حقیقی زندگی کرد . تو این دنیا اما بر عکس ، آدمها تمام ماسکها رو از روی صورتشون بر می دارن و شخصیت حقیقی خودشون رو نشون می دن چون با کسی رو در رو نیستند . چون کسی به اسم و رسم نمی شناسدشون که بعداً حرفها و ایده ها شون رو تو سرشون بکوبه و ازش تعبیر منفی کنه . تو این فضا هر کسی خودشه . بعضیا خودشون رو از هر قید و بندی رها می بینن و هر چی دلشون میخواد میگن . ادب و نزاکت رو بدور می اندازند و از الفاظی استفاده می کنن که تو زندگی حقیقیشون هرگز از دهنشون در نمیاد . بعضی دیگه (اکثرا) از این فرصت مغتنم استفاده می کنند تا روح زیبای خودشون رو بروز بدن . این افراد هرگز از دایره ادب خارج نمیشن و شان خودشون رو بالاتر از اون می دونن که از کلمات سبک و بی پروا استفاده کنن . تو دنیای مجازی آدمهای مخفی براحتی سفره دلشون رو پهن می کنن و همه آدمها رو به صفا و صمیمیت زلال خودشون دعوت می کنن . بدون ترس از نگاههای شماتت آمیز یا تمسخر آلود و گوشه کنایه های نیش دار آدمهای منفی باف دوستان خودشون رو از بین اونهائی که طرز فکرشون رو می پسندند و باهاشون احساس نزدیکی می کنن انتخاب کنند تا دوستی های بی شائبه ای رو با هم داشته باشند .

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 63
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 63
بازدید ماه : 628
بازدید کل : 64609
تعداد مطالب : 117
تعداد نظرات : 349
تعداد آنلاین : 1